Om os
Vi ved, at brand, vandskade, angreb af skimmelsvamp osv. er voldsomme oplevelser for de mennesker, der rammes. Det skaber usikkerhed og frustration. Derfor er empati vores allervigtigste arbejdsredskab.
Når krisen rammer et menneske, har vedkommende behov for at føle sig set og hørt – og ikke mindst føle sig taget alvorligt i nuet. Man har brug for at blive hjulpet hurtigt og føle sig tryg. Vi er selv mennesker, så vi forstår frustrationerne, forvirringen og frygten.
Derfor er det vores opgave at lytte til vores kunders behov, så vi sammen kan finde den mest optimale løsning på kort og længere sigt. Og umiddelbart derefter at håndtere de praktiske og administrative udfordringer, som private kunder og forsikringsselskaber altid møder, når noget så voldsomt sker.
Vi løser opgaven for private og forsikringsselskaber og sikrer begge parter, at opgaven løses optimalt, hurtigt og på nogle vilkår, som vi allesammen kan være tilfredse med.
Vi er glade, når vores kunder og samarbejdspartnere er tilfredse.
En familievirksomhed med hjertet på rette sted
Easy Housing blev i 2014 skabt af far og søn på baggrund af mange års erfaring fra skadesservice og krisehåndtering og en oplevelse af, at der i Storkøbenhavn manglede en virksomhed, der er specialiseret i at genhuse mennesker, der akut står uden bolig efter f.eks. brandskade, vandskade, stormskade, oversvømmelse, svampeangreb, byggefejl osv.
Anders Kristensen har i mere end 40 år arbejdet med skadesservice og oplevet, hvad brand, vand mv. gør ved boliger og de mennesker, der har mistet deres base og ejendele.
Anders’ søn, Brian Wittarp Kelstrup, har i forsikringsbranchen i mere end 15 år arbejdet med mennesker, der skulle have hjælp og støtte, når ulykken ramte.
Disse erfaringer har givet far og søn en særlig viden om, hvilke problemer mennesker med behov for genhusning oplever, hvordan de reagerer – og i særlig grad, hvad der skal til for at gøre situationen god.
Vi ved f.eks. at beliggenhed er afgørende, når man skal genhuses. De fleste familier har brug for at være tæt på børnehave, skole, fritidsaktiviteter mv. Det er besværligt at køre på tværs af byen morgen og eftermiddag. Derfor har vi boliger i det meste af Storkøbenhavn. Og vi prioriterer nærhed til offentlig transport og parkeringspladser højt. For vi ved, at det giver kvalitet og tryghed til vores kunder.
Vi ved også, at lejlighederne skal være pænt møbleret, have dyner, puder, sengelinned, håndklæder, køkkenudstyr, wifi, tv osv. når vores kunder flytter ind. Det skal være i orden fra starten. Selv små praktiske detaljer som et viskestykke i skuffen eller opvasketabs under vasken har betydning. Det fjerne stress og frustration.
Når ens hjem bliver ubeboeligt, rammes man på sin fundamentale tryghedsfølelse. Man bliver måske grådlabil, frustreret, vred, hidsig, forvirret eller apatisk. Vi har oplevet det hele. Og vi rummer det hele. Vi har skabt vores koncept og vores ydelser med tanke på netop det. Vi overtager derfor ofte kommunikationen til forsikringsselskabet – for det giver mere ro til de mennesker, der er i krise.
Det er den viden og erfaring, Easy Housing bygger på – og som vi hver eneste dag bringer i spil, når vi afdækker menneskers behov og hjælper dem med hurtigt og smidigt at blive genhuset.
For os er det vigtigt, at vores kunder – både helt almindelige mennesker, forsikringsselskaber, expats og virksomheder – kan mærke, at vi er rigtige mennesker, der gør vores bedste for at hjælpe dem i enhver situation på en ordentlig måde.
I det daglige møder du Brian, hans mor Lene og vicevært Niels hos Easy Housing.