Processen for akut genhusning
Det er hårdt at forlade sin egen bolig akut og flytte midlertidigt. Men vi stiler altid efter, at genhusningen ved forsikringsskade er så problemfri som muligt. Derfor er processen skabt til at være enkel og effektiv, så du kan få den nødvendige hjælp, når du har brug for den. Er du i tvivl om noget omkring genhusning og forsikring, er vi klar til at hjælpe.
Nem og hurtig proces
1. BEHOV FOR GENHUSNING
Boligen er skadet af vand, brand eller andet – og er ubeboelig.
2. GENHUSNING BEVILLIGES
Dit forsikringsselskab kan henvise direkte til Easy Housing eller en anden leverandør. De kan også bede dig om selv at finde en midlertidig bolig. Kontakt os, så hjælper vi. Er det uden for vores åbningstid, så send en mail. Vi svarer hurtigt på akutte henvendelser.
3. BEHOVSAFKLARING OG BOLIGMATCH
Easy Housing finder en bolig, der passer til dit behov.
4. KONTRAKT
Vi udarbejder hurtigt en lejekontrakt, som du skal underskrive og returnere. Derefter fakturerer vi dit forsikringsselskab.
5. INDFLYTNING
Du modtager en velkomstmail med generelle oplysninger, og vi aftaler tidspunkt for udlevering af nøgler.
6. LØBENDE SUPPORT
Vores team er til rådighed for at håndtere eventuelle spørgsmål eller udfordringer under hele lejeperioden.
7. OPSIGELSE
Så snart du ved, hvornår din egen bolig er udbedret, opsiger du genhusningsboligen. Der er kun 14 dages opsigelsesvarsel.
8. FRAFLYTNING
Når fraflytning nærmer sig, sender vi en fraflytningsmail, hvor vi informerer om fraflytningen, og vi aftaler et tidspunkt for tilbagelevering af nøgler.
Processen for genhusning af forsikringstager - Skal din forsikringstager genhuses?
Nem og bekvem proces for Både for forsikringsselskab og forsikringstager
1. SKADEN ANMELDES AF FORSIKRINGSTAGER
Boligen er skadet af vand, brand eller andet – og er ubeboelig.
2. GENHUSNING BEVILLIGES
Ofte kontakter taksator Easy Housing eller en anden leverandør. Uanset omstændighederne er det mest optimale, at vi også i begyndelsen af processen får kontakt til forsikringstager.
3. BEHOVSAFKLARING OG BOLIGMATCH
Easy Housing får kontakt til forsikringstager. Vi har stor erfaring med at afklare forsikringstagers behov. Vi ved, hvad vi skal spørge om. Når den rette bolig er fundet, skal den godkendes af forsikringsselskabet.
4. KONTRAKT
Vi udarbejder hurtigt en lejekontrakt, som den nye beboer skal underskrive og returnere. Derefter fakturerer vi forsikringsselskabet.
5. INDFLYTNING
Vi sørger for en hurtig og smidig indflytning.
6. LØBENDE SUPPORT
Opstår der udfordringer i forbindelse med genhusningsboligen, klarer vi kontakten direkte med forsikringstager.
7. OPSIGELSE
Så snart forsikringstagers bolig er udbedret, opsiges genhusningsboligen skriftligt. Det er vigtigt, at både forsikringsselskab og forsikringstager er enige om, hvornår boligen forlades. Der er 14 dages opsigelsesvarsel.
8. FRAFLYTNING
Når opsigelsen er modtaget, sender vi en fraflytningsmail, hvor vi informerer om det praktiske ved fraflytningen.
Processen for Expat Housing - en god start på en ny tilværelse
Vi ved, at flytning til et nyt land kan være overvældende og at jeres virksomhed ønsker den bedste start for jeres medarbejderes nye tilværelse i Danmark. Derfor har vi skabt en enkel og effektiv proces for udlejning til expats, som typisk ser sådan ud:
Nem og bekvem proces
1. FORESPØRGSEL FRA VIRKSOMHED
Jeres virksomhed tager direkte kontakt til os, medmindre I har udliciteret opgaven til en Relocation agent. Vi samarbejder med flere Relocation virksomheder.
2. BOLIGMATCH
Sammen med virksomheden kortlægges hvilke krav, behov og præferencer boligen skal opfylde.
Vi matcher medarbejderen med en eller flere af vores indflytningsklare boliger, der opfylder behov for f.eks. antal af soveværelser, lokation, adgang til offentlig transport, tilgængelighed mm. I forelægger forslagene til medarbejderen, som vælger det bedste match. Hvis ikke i første omgang, så i anden.
3. KONTRAKT OG FAKTURERING
Vi udarbejder hurtigt en kontrakt, der skal returneres med en underskrift fra expat medarbejderen. Vi opretter også en Housing Confirmation, som dokumenterer at medarbejderen har en valid adresse i forbindelse med sit ophold i Danmark.
Jeres virksomhed er den formelle lejer og vi sender en samlet faktura for hele perioden.
4. VELKOMSTBREV
Inden indflytning sender vi et velkomstbrev med generelle oplysninger, samt instruktioner vedr. nøgleoverdragelse.
5. INDFLYTNING
Der er både mulighed for en personlig nøgleoverdragelse eller kontaktløs nøgleafhentning hele døgnet.
6. LØBENDE SUPPORT
Vores team er til rådighed for at håndtere eventuelle praktiske udfordringer eller spørgsmål som jeres expat måtte have. Vi er vant til at arbejde med mennesker fra hele verden.
7. FRAFLYTNING
Når fraflytning nærmer sig, kontakter vi expat-medarbejderen, og aftaler hvordan nøgleoverdragelse skal foregå.